Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van nielsenrutger - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van nielsenrutger - WaarBenJij.nu

Hoi An

26 Juli 2015 | Vietnam, Hội An

Het moge duidelijk zijn dat we niet van plan zijn om weer 12 uur in zo'n bus te zitten/liggen/huilen, dus missie 1 in Hoi An: motoren kopen. Ondanks dat het niet is toegestaan om te rijden zonder Vietnamees rijbewijs wordt het gedoogd en van andere reizigers hoorden we dat eventuele aanhoudingen door de politie zijn af te kopen voor 1 dollar pp. Eenmaal in het dorp werden we direct besprongen door mensen die een brommer of motor te koop hadden. Na twee uur van testen, onderhandelen en wat laatste reparaties waren wij de trotse eigenaren van twee Honda Wins. Ondanks de vreugde is het toch een wat bij elkaar geraapt zootje met flink wat rammelende onderdelen. We sloten daarom een weddenschap over het aantal kilometers dat we konden rijden tot de eerste problemen zich zouden voordoen, Niels zette in op 200 en Rutger op 300.

'S middags hebben we ze direct maar getest door Marble Mountains te bezoeken. Deze bergen staan bekend om de enorme grotten die erin zitten en het prachtige uitzicht over de stad. De eerste nacht in Hoi An hebben we voor de verandering een keer niet doorgebracht in een hotel of guesthouse maar in een homestay. Voor 15 dollar kregen we een complete verdieping met twee slaapkamers een keuken en een wasmachine (zowel het beste als het goedkoopst tot zover).

Als topsight in Vietnam staat Hoi An old town, nu we er toch zijn pikken we die maar even mee. Na een half uur zoeken bleek uiteindelijk dat we er al drie keer doorheen gereden waren, zo indrukwekkend was het dus. Toegegeven het was wel mooi maar niet echt iets voor ons.. 'S middags de ultieme test en tevens generale repetitie voordat het reizen per motor dan toch echt ging beginnen. We bezochten samen met twee Nederlandse meiden de My Son ruïnes die ongeveer 45 kilometer verderop lagen (op de motor). Wonder boven wonder bleef alles heel en zo hadden onze bolides al ruim 150 km gereden. Oow ja de ruïnes, deze zijn gebombardeerd tijdens de oorlog. Dit kon je nu nog goed zien er waren enkel nog wat hoopjes bakstenen over.

Om te checken hoe diefstalproof onze motoren waren kwam Niels op het idee om zijn motor eens te starten met Rutger zijn sleutel. De motor liep als nooit te voren, starten en lopen (als een zonnetje), we kwamen niet meer bij.

• 29 Juli 2015 - 15:20

Miny:

wat een geweldige sensatie. zie nu al uit naar jullie volgende reisverslag.
    have fun and entjoy.

• 30 Juli 2015 - 17:35

Fransisca :

Haha het zijn gewoon de witte fietsen zoals op de veluwe.