Koh Rong (eiland) - Reisverslag uit Kaôh Rôngiĕv, Cambodja van nielsenrutger - WaarBenJij.nu Koh Rong (eiland) - Reisverslag uit Kaôh Rôngiĕv, Cambodja van nielsenrutger - WaarBenJij.nu

Koh Rong (eiland)

13 Juli 2015 | Cambodja, Kaôh Rôngiĕv

Een van de plaatstelijk attracties is het eiland Koh Rong. Hier kun je heen varen met een boot in ongeveer 40 minuten. Niels was vol vertrouwen en zei geen reispil nodig te hebben ondanks de zeeziekte, het was immers toch maar 40 minuten. Na 1 minuut op de boot zag je hem al wit wegtrekken en na 10 minuten stond het kotsen hem nader dan het lachen.

Op de boot hebben we een extreem sociale Francaise ontmoet. We dachten dat we die er wel bij konden hebben voor een aantal leuke dagen. Wat bleek ze spreekt 5 verschillende talen en heeft ons aan het hele eiland voorgesteld. Eerste avond gelijk weer raak, beachparty. Het eiland was zoals je op de plaatjes van Google ziet met palmbomen en witte stranden. Programma's zoals 'expeditie Robinson' worden hier opgenomen.

De volgende ochtend konden we wel wat verfrissing gebruiken en hebben we gesnorkeld. Dit was echt een groot succes, welgeteld 0 vissen gezien. Ook hebben we een Aziatische massage geprobeerd (zonder happy ending). De meningen hierover waren nog al verschillend: Rutger vond het een nachtmerrie en is een uur lang met de vrouw in gevecht geweest, de Francaise en Niels vonden het echter wel voor herhaling vatbaar.

Naast al het gezuip hebben we nog een wandeltocht over het eiland gemaakt. Op het bordje stond 40 minuten, achteraf bleek dit wel wat optimistisch. Door gladde steile hellingen en beboste jungle paden werd het ons moeilijk genoeg gemaakt en kostte het meer dan uur tijd. Bij terugkomst was het inmiddels donker geworden en was een verfrissend duikje dik verdiend. De plankton in het water zorgt ervoor dat je lichaam (in het pikke donker) helemaal oplicht, een heel bijzonder fenomeen.

Terugtocht met de boot is Niels minder eigenwijs geweest. Deze keer wel een reispil genomen en zelfs geslapen op de boot, geen centje pijn. We besluiten nog 1 nacht in Sihanoukville te blijven om daarna naar de hoofdstad van Cambodja Pnhom Phen af te reizen. In het guesthouse, twee Nederlandse studenten uit Leiden ontmoet en jullie voelen waarschijnlijk al aankomen wat de avond ons bracht....

Wat een rustige vakantieweek leek te gaan worden is uitgelopen op een ordinair zuipfestijn

• 16 Juli 2015 - 16:28

Chantal:

Joehoe!!
    Hoorde van Dian van jullie blog!
    Erg leuk om te lezen :)

Geniet ervan daar!