Fietstocht(je) + reis naar Battambang - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van nielsenrutger - WaarBenJij.nu Fietstocht(je) + reis naar Battambang - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van nielsenrutger - WaarBenJij.nu

Fietstocht(je) + reis naar Battambang

02 Juli 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Sjeeesus wat een eind! Kilometers maken naar het immense meer van Cambodja. Aangekomen bij het meer gaan we met een bootje het meer op dat tamelijk ondiep is (droog seizoen). Zo nu en dan springt de bestuurder in het water om de boot weer los te duwen. O ja, er zwemmen krokodillen en slangen maar hij heeft werkelijk geen centje pijn. Verderop in het meer verschijnen al snel wat huisjes, dit blijkt echter een heel dorp te zijn. De huizen zijn gebouwd van hout en lege olievaten als drijvers. Zwemmen in het meer werd ons afgeraden omdat de concentratie van afvalstoffen (poep en plas) relatief hoog is in het droog seizoen. Op de terugweg kregen we nog wel even de volle laag van dit zalige poepwater over ons heen van de boot voor ons.

Na een barre fietstocht te zijn terug gekomen in het hotel blijkt dat we mooi zijn verbrand.

Volgende dag weer vroeg op doorreis naar Battambang waar we s middags een citytour hebben gemaakt. Hier kwamen we bijvoorbeeld op een krokodillen boerderij met ruim 400 krokodillen, variërend van miniatuur tot meters lang. Ook hebben we een lokale vismarkt bezocht, na het zien van de zwijnenstal waarin onze heerlijke visjes worden bereid bedenk je je nog wel een tweede keer voordat je besteld. Tot slot zijn we langs 1 van de killing fields geweest en hebben we uitleg gekregen over de miljoenen mensen die op de meest gruwelijke manier gemarteld en vermoord zijn eind jaren 70.

• 05 Juli 2015 - 18:34

Alex Mulder:

leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken.
    Groeten van ons