Tweede dag in Bangkok city - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van nielsenrutger - WaarBenJij.nu Tweede dag in Bangkok city - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van nielsenrutger - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Bangkok city

27 Juni 2015 | Thailand, Bangkok

Dag 2: In de ochtend worden we wakker, althans dat dachten we. Rutger zijn telefoon zegt 07.30 en Niels zijn telefoon 12.30. Het was inmiddels 12.30 lokale tijd Bangkok. Het vliegen door de verschillende tijdzones en 3x een warme maaltijd in het vliegtuig gaf ons blijkbaar een verkeerde inschatting van de tijd.

'S middags even on tour geweest met een tuk tuk (het bekende brommertje die je altijd op tv ziet). Een aantal tempels bekeken (ze zien er allemaal ongeveer hetzelfde uit maar toch). De tuk tuk bleef tijdens het bezichtigen van de tempel gewoon wachten. De afgesproken was 40 Baht (ong. 1 euro) echter werden we wel steeds langs winkels gereden waar kleding werd verkocht (Armani pakken etc.). De tuk tuk driver kreeg hier waarschijnlijk voor betaald en de eerste twee keer gingen we dan ook gewoon naar binnen om te kijken. Bij de derde keer waren we het allebei zo zat om weer naar binnen te gaan. De chauffeur heeft ons een aantal keer gevraagd om toch naar binnen te gaan. "Niks kopen, alleen kijken is prima, zelf weten". Niels hield echter voet bij stuk en bleef stug zitten in de tuk tuk. De man werd boos, begon te schelden en sprong weer in de tuk tuk. Reed hard achteruit, en zei ondertussen iets in het Thais. Dit was geen vriendelijke taal ook al verstonden we er niks van. Hij scheurde de hoek om, stopte de tuk tuk en we moesten verder lopen.

Het doel is om verder te reizen naar Cambodja. Geen enkel idee hoe en hoeveel dit moet kosten. Bij een tourist information center gesproken met een medewerker. Het gesprek verliep soepel maar de prijs was aan de hoge kant, 1200 baht (nog laag vonden wij maar goed). Hier kwam het economische inzicht van Rutger goed van pas: "er moet overal geonderhandeld worden". Zo gezegd, zo gedaan en uiteindelijk 1000 baht betaald. Wij hadden hier best een goed gevoel over! "Toch nog iets van de prijs afgepraat, hoppa."

Inmiddels 17.00 en nog niet eens aan eten gedacht. Door het warme weer geen honger maar er moet natuurlijk wel gegeten worden. Een klein hapje en drankje gedaan op een terrasje vlakbij het hotel. Na het eten lopen we terug naar het hotel en Rutger vraagt nog snel even bij een tourist center wat een bustripje naar Cambodja kost. Juist, je raadt het waarschijnlijk al, veeeeel te veel betaald. Hier gaven ze een prijs van 350 bath en het afdingen moest nog beginnen.

De grootste les van vandaag: schaam je niet, gewoon afdingen ook al is het goedkoop.

• 27 Juni 2015 - 15:25

Caminofrans: