Hanoi --> Bangkok --> Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van nielsenrutger - WaarBenJij.nu Hanoi --> Bangkok --> Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van nielsenrutger - WaarBenJij.nu

Hanoi --> Bangkok --> Chiang Mai

12 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Na het slechte nieuws met betrekking tot de wegen naar Laos zit er niets anders op dan terug te gaan naar Hanoi. De tijd begint nu langzamerhand wel wat te dringen door ons relatief lange verblijf in Cambodja en Vietnam. We willen nog twee weken in Thailand verblijven en daarom hebben we besloten om Laos over te slaan en een vliegtuig te pakken naar Bangkok. Nu horen we jullie denken: "Niels pakt vrijwillig een vliegtuig?". Ja dus, na het reizen met de bussen en trein was ook Niels zeer content met dit besluit. De luxe vlucht met Qatar Airways stelde Niels enigszins gerust. Na 1 uur en 40 minuten gamen in het vliegtuig hebben we net zoveel kilometers overbrugd dan in de afgelopen 7 weken.

Weer aangekomen in Bangkok, bekend terrein, begint het vervelende onderhandelen over iedere poep en scheet weer. Het gaat ons nu in ieder geval een stuk makkelijker af, men heeft het kennelijk snel geschoten dat je weet hoe het werkt en geven het onderhandel spelletje al snel op. We wilden vanaf Bangkok met de trein naar Chiang Mai (in het noorden van Thailand) reizen. Op internet zagen we dat je de nachttrein minstens 4 dagen van tevoren moet boeken. Ietwat eigenwijs (zoals al de hele vakantie) gingen wij er vanuit dat er de volgende dag wel een trein klaar zou staan voor ons. Nou, vergeet het maar, de eerstvolgende beschikbare nachttrein ging inderdaad pas na 4 dagen. Er zat niks anders op dan een dagtrein te nemen (12 uur reistijd), ook omdat we graag naar het noorden van Thailand willen.

We zagen al snel dat Chiang voor toeristen een groot speelparadijs was. Het is een plaatsje omringd door jungle en hierdoor zijn er een heleboel outdoor activiteiten te doen, zoals bijvborbeeld raften, hiken, olifant rijden, vissen, ziplinen, feesten en nog veel meer.

Het vissen leek ons natuurlijk geweldig, op de brochures stonden vissen zoals wij nog niet gezien hadden en we hebben direct maar een visdagje geboekt. Tuurlijk weten we dat de brochures vaak mooier zijn dan de werkelijkheid en gingen enigszins sceptisch richting het water (na ruim een uur gewacht te hebben op het vervoer). Bij aankomst zagen we direct dat de kweekvijver afgeladen was met vis, de ene na de andere vis werd op het droge gesleept. Niels gooide zijn hengel erin en voordat Rutger zijn hengel wierp had Niels al een meerval te pakken. Dit bleek vissen voor ongeduldige mensen! We hebben totaal ruim 20 meervallen gevangen varierend van 40cm tot 1 meter 30. De grootste vis woog maar liefst 35 kilo, het kostte ruim een half uur om hem op het droge te krijgen. Wederom bleek trouwens dat we erg veel mazzel hadden, onze vissen waren aanzienlijk groter en zwaarder dan van de andere toerist. Om het te vieren sloten we de dag af met een aantal alcoholische versnaperingen.

Nog enigszins onder invloed van de vorige avond gaat Rutger even wat geld uit de muur trekken en loopt weg. Na anderhalf uur komt hij erachter dat hij zijn pinpas vergeten is en haast zich terug (in tegenstelling tot Nederland komt hier eerst het geld en dan de pinpas uit de automaat). Aaaand it's gone!

• 14 Augustus 2015 - 17:13

Dian:

Geniet nog even van jullie reis! De verhalen en foto's zijn iig prachtig.