Phnom Penh --> Ho Chi Minh (Saigon) - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van nielsenrutger - WaarBenJij.nu Phnom Penh --> Ho Chi Minh (Saigon) - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van nielsenrutger - WaarBenJij.nu

Phnom Penh --> Ho Chi Minh (Saigon)

17 Juli 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

De Nederlanders die we in Sihanoukville hadden ontmoet kwamen een dag na ons aan in Phnom Penh, we besloten ze op te zoeken om onder het genot van een alcoholische versnapering even bij te kletsen. Onze franse reisgenoot liep voorop, met haar telefoon in de hand volgende we de GPS. We kwamen bij een druk kruispunt waar we over wilden steken. Hier stonden we nog geen 5 seconden te wachten toen er een motor met twee mannen erop langsreed. De man achterop graaide de telefoon uit haar handen en ze reden snel weg.

Ondanks dat je meermaals wordt voorbereid op deze manier van criminaliteit overkomt het je zonder dat je er erg in hebt. Alle TukTuk drivers zeggen namelijke standaard voordat je instapt "Tassen in het midden en goed vasthouden". Als je ziet hoe arm men hier is kan je je voorstellen dat dit een lucratieve business is.. Gelukkig kon ze vanaf haar Macbook alles blokkeren en zelfs wat belangrijke gegevens eraf halen.

Op onze tweede dag in Phnom Penh hebben we een rondrit door de stad en over het eiland in de Mekong rivier gemaakt. De Mekong rivier behoort tot de grootsten der aarde en was indrukwekkend om te zien.

Naast wat musea was er in Phnom Penh verder weinig te beleven. Omdat ons visum voor Vietnam vanaf de 17e geldig is besloten we door te reizen naar Ho Chi Min (Vietnam). Nachtbussen beleken vol, daarom hebben we een 'normale' bus overdag genomen. Eenmaal aangekomen in Ho Chi Minh viel onze mond weer open van verbazing, hier bleken nog veel meer brommertjes te rijden dan in Bangkok! Ook opmerkelijk is dat hier geen TukTuks zijn, je stapt hier dus gewoon achterop bij zo'n kamikaze piloot.

• 19 Juli 2015 - 20:26

Miny:

Hi boys,
    Wat een geweldige reis hebben jullie tot nog toe. wat een belevenissen en ook nog cultuur snuiven onderweg. Geweldig! Blijf genieten van van alles en nog wat om je heen. Je kunt nog lang genoeg in Nederland zijn. ook mooi hoor, maar anders......
    Have fun and entjoy
    Miny

• 30 Juli 2015 - 17:45

Fransisca :

Ben benieuwd naar de foto s