Koh Kong + Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van nielsenrutger - WaarBenJij.nu Koh Kong + Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van nielsenrutger - WaarBenJij.nu

Koh Kong + Sihanoukville

10 Juli 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Na de ietwat ruige rit door de jungle, van de vorige dag, hebben we besloten om een dag rustig aan te doen. Een betere dag om te lamzakken hadden we niet kunnen uitzoeken, de HELE dag regen. Niet zomaar regen, één lange plensbui waardoor de straten veranderen in rivieren. Uiteraard wilden we wel wat zien van de regio en daarom besloten we om de volgende scooters te huren: "wind, regen of sneeuw het gaat door".

Met de scooter over gravel wegen gereden om magroves, watervallen en tempels te bekijken. Wonder boven wonder, de hele dag zon.Terug bij het hotel bleken we weer kneiters verbrand te zijn (lekker eigenwijs met korte broek en t-shirt op de scooter zonder zonnebrand).

De volgende dag afgereisd naar Sihanoukville in het zuiden van Cambodja aan de kust. Super guesthouse gevonden en s' avonds een kroegentocht gedaan. We hebben even laten zien hoe we dit in Nederland aanpakken.

' S ochtends spijt van het uitsloven bij de kroegentocht. 'S middags naar het strand om met de frisbee te spelen. Na vier worpen belandde de frisbee in zee, weg speelkwartier. Na verloop van tijd toch maar weer begonnen met een biertje, het is immers vakantie. Je raadt het al, weer uit de hand gelopen.

Kortom, deze dagen kunnen bestempeld worden als echte vakantiedagen (zoals vanouds) in plaats van culturele tours.