Pick-up truck avontuur naar koh kong - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van nielsenrutger - WaarBenJij.nu Pick-up truck avontuur naar koh kong - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van nielsenrutger - WaarBenJij.nu

Pick-up truck avontuur naar koh kong

05 Juli 2015 | Cambodja, Kaôh Kŏng

Om 0800 zaten we buiten op onze lift naar koh kong te wachten. Op een gegeven moment hoorden we een toeter en een oude pick-up truck stopte voor het guesthouse. De chauffeur kon uiteraard geen woord engels maar het was de bedoeling dat we in de bak gingen zitten en de tassen in een ogenschijnlijk waterdichte bak konden doen. Zitten bleek al snel niet heel comfortabel maar staand ging prima om de hobbels in de weg op te vangen. Het was prachtig weer en veel mensen langs de kant zwaaiden naar ons (twee grote blanken achter in de bak heeft er vast grappig uitgezien). De chauffeur wist het gaspedaal goed te vinden ondanks de zeer slechte wegen en bergachtige jungle. Na 2 uur staand in de bak stopte de chauffeur voor een kleine pauze. Toen we weer verder wilden gaan pakte de chauffeur 2 poncho's. Hij wist kennelijk wat er ging komen maar Rutger deed eigenwijs en dacht de poncho niet nodig te hebben. Nog geen 5 minuten onderweg en de hel brak los. Het regende zo als we nog nooit gezien hadden. Rutger kreeg toch gelijk, poncho had geen zin met deze regen en wind. De chauffeur echter had geen centje pijn en gaf gas bij. Het waren zo af en toe benauwde momenten als de truck langs een afgrond door de bocht slipte (al hadden we wel het idee dat ie het vaker gedaan had). Eigenlijk was het een 5 uur durende rally naar koh kong. Er werd het maximale van de auto gevraagd, grote zwarte pluimen, slippende banden, kapotte schokbrekers en af en toe even met de bodemplaat aan de grond. We vonden inmiddels150 dollar niet meer zo raar en misschien wel gepaster dan 30 dollar..

Vanaf de pauze tot aan koh kong is het niet meer droog geweest. De ogenschijnlijk waterdichte bak bleek bij aankomst alles te zijn behalve waterdicht. Onze tassen lagen te drijven in het water. ALLES sjompe nat.
De natuur en het landschap waren overigens prachtig. Kortom een ervaring om nooit te vergeten.

• 07 Juli 2015 - 15:39

Eline:

Ik dacht dus dat de vorige de laatste was, maar iig: ik lig in een deuk bij het lezen van jullie blogs. Ik hoor gewoon jullie stem, HI-LA-RISCH
    doei

• 07 Juli 2015 - 20:47

Jolanda:

Hoi Rutger en Niels .... Alle goed hier en lekker warm... Jullie verslagen zijn heel erg leuk om te lezen, lekker primitief daar..
    En daarom is het leuk om te reizen en in voor ons arme landen en totaal andere landschappen te zijn...
    Geniet ervan ... Goed uitkijken hè ....
    Zaterdag gaan de boys het bedrijf van Joure verhuizen naar Groningen ...
    Nog ongeveer 2 week te gaan en dan vertrekken we naar Italië..
    Veel plezier voor jullie beide,
    Groetjes Andries , Paul en Ikke.. Xxx

• 14 Juli 2015 - 14:09

Miny :

Lees jullie reisverslagen en geniet daar enorm van. Ga zo door. Kijk elke dag of er weer een update is, maar helaas. Geen internet op dit moment??
    Groetjes en heel veel plezier!!

• 17 November 2015 - 23:18

Gerrit Van Der Linden:

Ik stuit op jullie leuke verslagen terwijl ik zoek naar fietsroutes door Cambodia. Liever dan door Thailand ga ik door de Cardamom mountains. Is dat mogelijk over de wegen die jullie hebben gereden? Zijn er guesthouses in de dorpen?
    groet, Gerrit

• 18 November 2015 - 09:08

Rutger:

Beste Gerrit,

Klinkt als een dapper en uitdagend plan. De cardamom mountains staan niet bepaald bekend om de goede fietsroutes. Maar ik zou zeggen als het met de auto lukt moet het op de fiets zeker lukken. Idealiter natuurlijk wel op een mountainbike of iets wat daarop lijkt want wij zijn in dit gebied eigenlijk alleen maar zand-/gravelwegen gepasseerd. Guesthouses zijn in dit gebied schaars omdat er vrijwel geen toeristen komen. Het moet echter wel mogelijk zijn een slaapplaats te vinden in één van de vele dorpjes. Verder is het vooral een prachtig gebied met veel ongerepte natuur. Mocht je nog vragen hebben twijfel niet ze te stellen. Veel succes!

Groeten,
    Rutger