Vlucht en aankomst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van nielsenrutger - WaarBenJij.nu Vlucht en aankomst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van nielsenrutger - WaarBenJij.nu

Vlucht en aankomst

26 Juni 2015 | Thailand, Bangkok

De reis begint nu dan toch echt, op naar Schiphol.

Bij een wegrestaurant nog even een flinke bodem gelegd voordat de reis begint.

We zijn nog geen vijf minuten onderweg, voordat we het vliegtuig instappen nog even wat euro's bijpinnen op Schiphol. Correctie geen euro's, er komen dollars uit de pinautomaat...>< Het reizen is begonnen.

Erg luxe gevlogen met Etihad Airways. De vlucht zit lang niet vol en we mogen verplaatsen naar stoelen met meer beenruimte. Als ervaren Ryan Air reizigers stappen wij het vliegtuig in met (puzzel)boeken en een tablet, dit bleek niet nodig omdat iedere passagier een entertainment systeem tot zijn beschikken heeft met films en games. Tot onze verbazing komen ze om 23:30 ook nog langs met een uitgebreid diner (gratis). Lekkerder nog dan het eten waren de stewardesses. Alles verliep erg soepel en zonder problemen.

Na een korte tussenstop op Abu Dhabi de stad van het grote geld in de grote zandbak, vliegen we verder naar Bangkok.

Bij aankomst vragen we naar een visum waarop de beste man vraagt: Where are you from? Wij: Holland. Hij: oooooooo in that case you don't need a visum, walk on. Bagage gehaald, geld gewisseld en de klamme hitte in op zoek naar een taxi.

We vonden een taxi die ons voor 450 baht (13 euro) naar ons hotel wilde brengen, waarschijnlijk veel te duur maar goed een schijntje in vergelijking met Grunn. De chauffeur rijdt als een idioot en zigzagt door het verkeer alsof het niks is. Hij gebruikt liever zin stuur omr ichting aan te geven dan zijn knipperlichten. Hij trekt het stuur 3x naar rechts om het overige verkeer te laten weten: daar ga ik heen, je houdt er maar rekening mee (complete chaos). Aangekomen in de goede straat lopen we uiteraard de verkeerde kant op, na een poosje vinden we het hotel. Als eerst valt op: veel geuren, kleuren, stank, eetkraampjes, zwervers en vooral heel veel mensen.

Even de stad in voor een biertje en morgen on tour!